Pluggar Sv & Spa

Pluggar Svenska och Spanska just nu.
Sv: A - Ö


Från A-Ö

A = Alexandra

Hon är min syster och är 17 år.

Alexandra kallas Alle eller Axi.

 

B = Bada

Jag gillar att bada.

Jag badar mycket på sommaren.

 

C = Choklad

Choklad är jätte gott.

Det är min favorit godis.

 

D = Dansa

Det är kul att dansa.

Dessutom är det roligt att hitta på danser.

 

E = Ella

Hon går i min klass.

Ella är min bästa vän.

 

F = Fötter

Jag gillar inte fötter.

Fötter är äckliga!

 

G = Grenade

Det är min favorit låt just nu.

Bruno Mars sjunger den.

 

_H = Handboll

Handboll är den roligaste sporten som finns.

Jag har gått på handboll i nästan 1 år.

 

I = Ingenting

Ibland gör jag ingenting.

Det är ganska skönt.

 

J = Jonna

Hon är en underbar vän.

En sådan vän man vill ha!

 

_K = Kanin

För några år sedan hade jag en kanin.

Hon hette Mikaela men kallades Mickis.

 

L = Luleå

Jag har bott i Luleå.

Jag bodde där i 3 år.

M = Micaela

Hon går i min parallell klass.

Micis är jätte snäll och rolig vän som man skrattar med.

 

N = Nanny

Hon går i min klass.

Nanny är alltid jätte snäll och ställer upp.

 

O = Ostbågar

Ostbågar är gott.

Men fastnar i tänderna och kladdar ner fingrarna.

 

P = Pajala

I Pajala bor en del av min släkt.

Där bor mest mammas släkt.

 

Q = Quiz

Det är roligt med quiz.

Till exempel: “ Buzz the big quiz”

 

R = Rebecca

Hon går i min parallell klass.

Rebecca är snäll och rolig.

 

S = Scooby Doo

Det är min favorit film.

Det finns så många och dem är bra.

 

T = Tove

Tove är min granne och är 1 år yngre.

Ibland är vi med varandra, speciellt på loven.

 

_U = USA

Jag var i USA i somras.

Det var kul och spännande.

 

V = Vänner

Jag älskar mina vänner.

Dem är alltid så snälla.

 

W = When in Rome

Det är en film som jag har sett.

Jag tycker att den var bra.

 

X = Xena

Det är ett bra TV-program.

Jag tittade på det förut.

 

Y = Yxa

Jag tycker yxor är läskiga.

Dem är så vassa och man kan döda någon med en yxa.

 

Z = Zebra

Zebror är coola.

Med sina ränder.

 

Å = Åkersberga

Jag bor i Åkersberga.

Det har jag gjort i snart ca 10 år.

 

Ä = Äpple

Jag gillar äpplen, mest gröna för dem är surare.

Äppelpaj är också gott.

 

Ö = Överraskning

Jag gillar överraskningar.

Men jag gillar inte dåliga överraskningar.

 

 

 

 

 

 

Av: Felicia Drugge

och sen spanskan
fast det är typ gamla glosord
och häften som jag ska gå  igenom så jag kan det.
men vi ses ! (= <3
Felicia Drugge

Kommentarer
Postat av: Fanny Huss

men du började ju på handboll i höstas? :O

2010-12-12 @ 17:52:51
URL: http://friidrottanhuss.blogg.se/
Postat av: Fanny Huss

men malin och sofie sa att 97 laget startade i början på hösten ;)

2010-12-12 @ 18:22:06
URL: http://friidrottanhuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0